
A few of his advanced devotees were able to do this quickly and easily, but the others found it virtually impossible to discard the ingrained habits of a lifetime without undertaking some form of spiritual practice. There is an individual self which functions through the body and the mind. Megjegyzendő, hogy Sri Ramana a ’Selfawareness and Self-ignorance’ fejezetben kijelentette, hogy az Énre való ráébredés elérhető a testen és elmén keresztül funkcionáló It will be remembered that in the chapter on Self-awareness and Self-ignorance Sri Ramana maintained that Self-realization could be brought about merely by giving up the idea that Kövesd ezt az egymástól elválaszthatatlan két utat anélkül, hogy elkülönítenéd egyiket a másiktól. Ismerd fel, hogy a jnana útja és az önátadás útja összefüggenek.

Azt mondani, hogy egyikük a másiknak tulajdonítható, azt jelenti, hogy egyikük természetét sem ismerni. Ha megvizsgálod, a legmagasabb önátadás és a jnana természetben egy és ugyanaz. Follow these inseparable two paths without dividing one from the other.

Know that the path of jnana and the path of devotion are interrelated. To say that one of these two is a means to the other is due to not knowing the nature of either of them. On scrutiny, supreme devotion and jnana are in nature one and the same. Az ’én vagyok’ igazság, másik elnevezése az Énnek.ĭevotion is nothing more than knowing oneself.Īz önátadás semmi több, mint ismerni önmagadat. Az én ez, vagy én az vagyok, nem valóság. Így az énkutatás, és az ’én vagyok’-ként való lét az egyetlen dolog, amit tenni kell. Amit az emberek nyilvánvalónak neveznek, vagyis az érzékszervek révén nyert tapasztalat, távolról sem nyilvánvaló. Semmi más nem olyan nyilvánvaló, mint hogy ’én vagyok’. `I am' is truth, another name for Self.Īz ’én létezem’ mindenkinek az egyetlen állandó nyilvánvaló tapasztalata. So to do self-enquiry and be that `I am' is the only thing to do.

What people call self-evident, that is, the experience they get through the senses, is far from self-evident. Nothing else is so selfevident as `I am'. `I exist ' is the only permanent self-evident experience of everyone. Be as you are – The teachings of Sri Ramana Maharshiīe as you are – The teachings of Sri Ramana Maharshi 4-5-6.
